“Kupujmo, koristimo domaće” – rezime predavanja

U utorak 12. maja 2015. godine, na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, održano je predavanje na temu “Kupujmo, koristimo domaće”. Gost predavač bio je predsjednik udruženja “Kupujmo i koristimo domaće”, gospodin Admir Kapo.

Predavanje je organizovano s ciljem da se probudi svijest o važnosti kupovine domaćih proizvoda, prvenstveno kod mladih ljudi. Predavač je na početku govorio o nedavno održanom okupljanju i zajedničkom projektu većeg broja domaćih kompanija, koje je za cilj imalo pokretanje kampanje  “Upalimo svjetlo”. Iako u početnoj fazi, prema informacijama sa tržišta, kampanja već daje pozitivne rezultate, što bi trebalo djelovati vrlo ohrabrujuće za domaće proizvođače. Također, predavač je naglasio da je prilikom razgovora o ovoj temi moguće govoriti sa različitih aspekata ili pravaca, ali je poenta i zajednički cilj uvijek isti, a to je SVIJEST potrošača.

Što se tiče industrija (djelatnosti) koje su u fazi uspona i razvoja u BiH, tu svakako treba navesti drvnu, metalnu, prehrambenu industriju, kao i turizam. Posebno bismo se trebali potruditi da za osnovne potrepštine poput hrane i pića, biramo domaće proizvode, kako barem u tom segmentu država ne bi ostvarivala deficit, jer nam je svima jasno da imamo izuzetne resurse, ali i kvalitetne proizvode.

Posebno je važno napomenuti da trebamo kupovati u domaćim tržnim centrima (Bingo, Amko komerc, Penny, Hoše, itd.), koji gaje politiku promocije domaćih proizvoda, za razliku od stranih tržnih centara, koji ogromnim maržama onemogućavaju prodaju naših proizvoda, dok proizvode stranih kompanija čine vrlo pristupačnim s ciljem zauzimanja većeg tržišnog udjela i eliminacije domaćih konkurenata. Kao jedan od ključnih problema u društvu, svakako je i negativna energija, koja se podstiče medijskim propagandama (koje češće stimulišu i prenose negativne vijesti, dok za pozitivne traže velike iznose novca). Shodno tome, trebamo se koncentrisati na pozitivne vijesti i uvijek tražiti pozitivnu stranu priče.

Kao jedan od zaključaka izlaganja, predavač je poentirao da je neophodan veći stepen međusobne saradnje domaćih kompanija, posebno prilikom marketinških poduhvata, ali i kod zahtjeva prema vlastima. Jedan od razloga za to je otežan opstanak u borbi sa inostranim konkurentima (koji uglavnom imaju ogromne budžete za marketing – ponekad veće od bruto budžeta domaćih kompanija). Potrebno je probuditi pozitivan inat u nama za blagostanje, jer zaista imamo ogromne mogućnosti i resurse. Na kraju predavanja publika je imala priliku postaviti pitanje predavaču, te se uključiti u raspravu o navedenoj temi. Kao glavni zaključak ističemo važnost naše svijesti, te je potrebno da nakon što mi kao individue postanemo svjesni važnosti kupovine domaćih proizvoda, da podstičemo ka tome i druge, prvenstveno našu porodicu, a zatim i ostale.